دانلود اقدام پژوهی مقطع راهنمایی

اقدام پژوهی اول تا سوم راهنمایی

دانلود اقدام پژوهی مقطع راهنمایی

اقدام پژوهی اول تا سوم راهنمایی

کلمات کلیدی

دانلود اقدام پژوهی معلمان

دانلود اقدام پژوهی اول راهنمایی

دانلوداقدام پژوهی کاهش افت تحصیلی دانش آموزان دوم راهنمایی

اقدام پژوهی کاهش افت تحصیلی دانش آموزان دوم راهنمایی

دانلوداقدام پژوهی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

اقدام پژوهی دلایل افت تحصیلی در درس عربی سوم راهنمایی

زبان انگلیسی

دانلوداقدام پژوهی راهکارهای کاربردی دریادگیری مفاهیم

اقدام پژوهی راهکارهای کاربردی دریادگیری مفاهیم

دانلوداقدام پژوهی بهبود وضعیت انضباطی دانش اموزان

اقدام پژوهی بهبود وضعیت انضباطی دانش اموزان

دانلوداقدام پژوهی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان

اقدام پژوهی بالفعل کردن استعدادهای بالقوه دانش آموزان در انشانویسی

دانلوداقدام پژوهی ترغیب دانش آموزان به یادگیری درس حرفه و فن

اقدام پژوهی ترغیب دانش آموزان به یادگیری درس حرفه و فن

دانلوداقدام پژوهی کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت حرفه و فن

اقدام پژوهی کاهش اضطراب دانش آموزان در ساعت حرفه و فن

دانلوداقدام پژوهی افزایش فراگیری درس کاروفناوری باستفاده از کامپیوتر

اقدام پژوهی افزایش فراگیری درس کاروفناوری باستفاده از کامپیوتر

دانلوداقدام پژوهی مدیریت بازی های کامپیوتری درجهت پیشرفت تحصیلی

اقدام پژوهی مدیریت بازی های کامپیوتری درجهت پیشرفت تحصیلی

دانلوداقدام پژوهی ترغیب دانش آموزان به خوردن قرص آهن

اقدام پژوهی ترغیب دانش آموزان به خوردن قرص آهن

دانلوداقدام پژوهی آشنایی با خودرو کتاب حرفه وفن سال سوم

اقدام پژوهی آشنایی با خودرو کتاب حرفه وفن سال سوم

دانلوداقدام پژوهی تقویت روابط اجتماعی دربین دانش آموزان مدرسه

اقدام پژوهی تقویت روابط اجتماعی دربین دانش آموزان مدرسه

دانلوداقدام پژوهی ایجاد تحول در درس انشاء دوره راهنمایی

اقدام پژوهی ایجاد تحول در درس انشاء دوره راهنمایی

دانلوداقدام پژوهی رفع مشکل افسردگی دانش آموزان دوره راهنمایی

۱۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم با استفاده کامپیوتر میزان فراگیری دانش اموزانم را در درس کار وفن اوری افزایش دهم

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 20 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

 

چکیده :

 

با توجه به اینکه امسال اولین سالی است که پایه ششم به مقطع ابتدایی اضافه شده ودر آن درس "کار وفن آوری"گنجانده شده است .

 

هدف این درس که برای اولین بار اجرا می شود آشنایی با دنیای کار وکسب بعضی از مهارتهاست.

 

با توجه به این درس وآشنا شدن دانش آموزان با آن وگذراندن آن در دوره های بعدی تحصیلی وکشف استعداد های خود  می توانند تصمیم بگیرندکه به دبیرستان بروند یا هنرستان و یاچه رشته ای را انتخاب کنند.

 

از انجا که استفاده از رایانه (کامپیوتر) در سن دانش آموزان ابتدایی اصولابه عنوان وسیله بازی می باشد نه یک ابزار کار لذا برآن شدیم تا با این  وسیله که امروزه جز دانش روز بشری است وکسی

 

 که کار با آن واستفاده ازان را  نمی داند بیسواد تلقی میشودمیزان یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهیم.

 

اینجانب اسماعیل یارمحمدزئی شاغل در اموزش وپرورش شهرستان سرخس  که در سال72از مرکز تربیت معلم شهید مطهری قوچان  مدرک کاردانی آموزش ابتدایی  را دریافت ودر اداره آموزش وپرورش شهرستان سرخس مشغول به تدریس شدم. اکنون دارای 21سال سابقه خدمت می باشم که در این مدت سابقه 10سال تدریس در پایه پنجم - 7سال را در پست مدیریت مدرسه و1سال سرپرستی دبیرستان شبانه روزی و3سال منتهی به آخر رادرپست معاونت اجرایی مجتمع سیدالشهداء (ع) روستای تپه میر احمد را دارم.

 

این مجتمع روستایی دارای دو مقطع راهنمایی وابتدایی که هر مقطع شامل یک مدرسه دخترانه وپسرانه با مجموع 412نفر دانش اموز می باشدکه تقریبا به علت محرومیت شدید مالی 97درصد با کامپیوتر آشنایی ندارند.

 

امکانات موجود برای این درس جدید در این مدارس فقط دو دستگاه سیستم می باشد که یکی از آنها مختص اطلاعات دانش اموزی است ودیگری برای استفاده همکاران خصوصاپایه ششم وسایر همکارانی که علاقمند به استفاده از رایانه وتدریس به روشهای نوین را دارند می باشد

 

لذا برای پیدا کردن راه حل این مشکل با همکار خود آقای غلامعلی یوسفی اسکندری که دانشجوی هم ترم هستیم این مشکل را عنوان کرده ووی نیز جهت همکار ی اعلام امادگی نمودند.

 

مقدمه و وضعیت موجود

 

یادگیری فرایندی است که به وسیله آن تغییرات نسبتا پایداری در توان رفتاری فرد در نتیجه تجربه رخ میدهد .

 

من دانشجوی مقطع کارشناسی اموزش ابتدایی پردیس شهید بهشتی مشهد می باشم که هم اکنون در روستای کلاته مروی از توابع  شهرستان تربت در پایه ی ششم  مشغول به تدریس می باشم

 

اموزشگاه ما6 کلاسه بوده و از نظر امکانات اموزشی بسیار ضعیف می باشد دانش اموزان کلاسها در میزهای چوبی 3 نفره می  نشینند که در موقع نوشتن وانجام تمرینات  فضای مناسب وبه اندازه ی کافی  برای بچه ها وجود ندارد .

 

این روستا بسیار محروم وغیر برخوردار می باشد اکثر خا نواده ها از نظر مالی زیر خط فقر بوده  واز نظر تحصیلات کم سواد و یا بی سوادند شغل مردم ان کشاورزی و دامداری ان هم در حد خیلی ابتدایی و سنتی است  دانش اموزان بدون صرف صبحانه  و با لباسهای کهنه و مندرس  در کلاس درس حاضر می شوند.

 

در طی چند هفته ی اول که در کلاس حاضر شدم  متوجه گردیدم که دانش اموزانم در درس کاروفن اوری  ضعیف تر از سایر دروس  هستند.

 

با توجه به وجود این مشکلات بر ان شدم تا میزان فراگیری را در دانش اموزانم  تقویت کنم  روزی  در یک جلسه شرکت کردم ودر ضمن جلسه با همکاران درباره ی  این مشکل صحبت کردم که متوجه شدم انها نیز با این مشکل روبه رو هستند سپس با اسماعیل یارمحمدزئی که   هم گروه دانشجویی هم هستیم تصمیم گرفتیم تا با تلاش و پیگیری در جهت رفع این مشکل بکوشیم و راه حل مناسبی  برای این مشکل بیابیم

 

به نظرمی رسد  مسایلی تاثیر گذار است که  ارائه درس واستفاده از این وسیله آموزشی (کامپیوتر)  با مشکل روبرو شودوتدریس آن  کمترعملی گردد.

 

 شاهد این مدعا  خود کتاب کار  فن آوری می باشد که استفاده عملی از  رایانه را تایید می کند متاسفانه  در اکثر مدارس با عدم وجود این وسیله روبرو هستیم .

 

مشکل دیگر اینکه قریب به اتفاق همکاران در روستاهادر صورت وجود رایانه به علت عدم اشنایی با کاربا آن قادر به ارائه تدریس موفق نیستند.  ولذا دیده شده است که همکاران و دانش آموزان به کامپیوتر  بعنوان یک وسیله بازی ویانهایتا دیدن یک فیلم یا سی دی آموزشی نگاه می کنند.

 

برای  این منظور اطلاعاتی را از طریق مشاهده از کلاس های درس کاروفن آوری وهمچنین مصاحبه با همکاران پایه ششم و از اینترنت ومطالعه کتابهایی دراین مورد جمع آوری نمودیم که به شرح ذیل می باشد.

 

گردآوری شواهد (1)  مشاهده

 

برای اینکه بتوانیم در پژوهش خود از نقطه نظرات همکاران ودانش اموزان استفاده نماییم  علاوه بر کلاس های خود به کلاسهای درس محدوده کاری خود جهت تبادل نظر مراجعه نمودیم .ومتوجه شدیم که دانش آموزان اصولا با یک سری از اصطلاحات وتعاریف وکلمات که در این کتاب آمده است نامانوس وغیر آشنا هستند.وسوالاتی را برای همکاران ودانش اموزان مطرح ساخته است که بشرح ذیل می باشد:                                        

 

فهرست مطالب

چکیده : 3

مقدمه و وضعیت موجود. 4

گردآوری شواهد (1) 5

مشاهده 5

مصاحبه. 6

جمع آوری اطلاعات.. 7

ب)یافته های پژوهشی (پیشینه تحقیقاتی): 7

ج)یافته های علمی: 7

دانش آموزان. 9

تجزیه وتحلیل. 11

ارائه راه حل موقت.. 13

روشها وراهکارهها 13

ودربحث آموزش به دانش آموزان: 13

روش بازی با حروف.. 14

راه کار دوم برای حل شناخت سریع تر حروف انگلیسی ودکمه های صفحه کلید. 15

راهکار سوم برای اموزش سریع وخواندن حروف انگلیسی.. 16

فرهنگ خواندن لغات به کمک حروف فارسی.. 16

(پیوست شماره3) 16

(پیوست شماره 4) 17

گردآوری شواهد(2) 17

اجرای راه حل. 17

اعتبارسنجی.. 18

پیشنهادات.. 18

منابع. 19

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰

دانلود اقدام پژوهی چگونه بازیهای کامپیوتری رامدیریت وکنترل کنم تا موجب پیشرفت تحصیلی دانش آموزم شود

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 16 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

با توجه به رشد روز افزون وسایل الکترونیکی وارتباطی وبرنامه های متنوع وسرگرمیهای جذاب ودرهمه زمینه ها چه ازنظر علمی فرهنگی اقتصادی وصنعتی وکاربرد های گوناگون بخصوص بازیهای خیلی جذاب سرم کننده واز طرفی سرگرمی اینترنتی خود مزید بر علت که باعث افت تحصیلی ویا ممکن است باعث رشد گردد پس بنابراین باید در این مورد کنترل و مدیریت کرد تا ازاین به نحو مطلوب استقاده شود

تشکر و قدردانی

باتشکر فراون از   کسانی را که من را در اجرای این پژوهش یاری کردند و از خداوند برای این افراد بخصوص استاد ارجمندم جناب آقای غفاریان که با راهنمایی های بی دریغ خود به من در این امر کمک کردند ، توفیق روز افزون طلب  کنم.

مقدمه

بازی های کامپیوتری نیاز به منطق، حافظه، مهارت های حل مساله، تجسم و اکتشاف دارند و لازمه این بازی ها دستکاری اشیاء با ابزارهای الکترونیکی و فهم بازی به مثابه سیستم پیچیده است.

تحلیلگران بازیهای کامپیوتری بر این عقیده اند که بازیها بدون مشکل نیستند به ویژه اینکه معمولا فراهم آوردن همه مشخصات بازی های خوب کامپیوتری در یک بازی مشکل است. بازی ممکن است خیلی آسان و یا خیلی سخت باشد و در هر دو صورت ایجاد انگیزه  نکند و گاه بازی از حیث زمان طولانی است و این با محدودیت های برنامه درسی تناسبی ندارد.

مساله دیگر محتوای اکثر بازی هاست که زمینه های خشونت را با خود به همراه دارند و امکان انتقال این نقش هارا به دنیای واقعی ایجاد می کنند.

فهرست مطالب

چکیده 4

تشکر و قدردانی.. 4

مقدمه. 5

توصیف وضعیت موجود. 5

توصیف مدرسه : 5

بیان مسئله. 6

تعریف واژگان : 6

بازی های رایانه ای  : 6

افت تحصیلی  : 6

گردآوری اطلاعات (شواهد (1) 7

یافته های علمی: 7

مقدمه : 7

تعریف افت تحصیلی : 7

علتهای افت تحصیلی : 8

بعضی از نظریه پردازان عوامل افت تحصیلی را به صورت زیر بیان می دارند . 8

روشهای گرد آوری اطلاعات.. 10

مشاهده: 10

مصاحبه : 10

پرسشنامه : 11

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها 11

یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها : 12

سئوالات پرسشنامه : 12

خلاصه و نتیجه گیری  (گردآوری شواهد 2 ) 13

محدودیتهای تحقیق : 14

پیشنهادات : 15

منابع: 16

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم دانش آموزان مدرسه راهنمایی را به خوردن قرص آهن ترغیب کنم ؟

 

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 22 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده :

آهن اساسی ترین ماده مغذی اولیه برای ساختن گلبولهای قرمز خون می باشد و اگر این ماده مغذی به مقدار کافی در دسترس بدن نباشد با ادامه کمبود و تخلیه ذخائر بدن, کم خونی فقر آهن بروز می کند. کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن در واقع شایع ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است و بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. بر اساس بررسی کشوری شیوع کم خونی فقر آهن در زنان 49-15ساله، بیشترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران 19-15ساله(39درصد)گزارش شده است

در این میان کاهش قدرت یاد گیری واثرات جبران ناپذیر آن از اهمیت ویژه برخوردار است لذا باتوجه به اهمیت موضوع وپیامد مهم کم خونی ناشی از فقر آهن وهمچنین عدم علاقه  دانش آموزان به خوردن قرص آهن برآن شدم پژوهشی در زمینه ترغیب دانش آموزان مدرسه ام به خوردن قرص آهن انجام دهم  کیس مورد نظر من تعدادی از دانش آموزان پایه سوم راهنمایی است در این تحقیق شواهد موجود اظهارات معلمین ومعاون مدرسه ومشاهدات خودم  وضعیت ظاهری دانش آموزان ونظر والدین و دیدن پرونده سلامت دانش آموزان است در تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده راهکار هایی پیش بینی شده ودر طرح پژوهش به اثبات رسید ودر ارزش یابی به عمل آمده مشکل عدم علاقه دانش آموزان به خوردن قرص آهن برطرف گردید ووضعبت بهبود بخشید وهمچنین در درمان کمخونی فقر آهن دانش آموزان مؤثر واقع شد .

 

مقدمه :

آهن اساسی ترین ماده مغذی اولیه برای ساختن گلبولهای قرمز خون می باشد و اگر این ماده مغذی به مقدار کافی در دسترس بدن نباشد با ادامه کمبود و تخلیه ذخائر بدن, کم خونی فقر آهن بروز می کند. کمبود آهن و کمخونی ناشی از آن در واقع شایع ترین مشکلات تغذیه ای در جهان است و بیش از 2 میلیارد نفر از مردم جهان دچار کمبود آهن و کم خونی هستند. بر اساس بررسی کشوری  بیشترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران 19-15ساله(39درصد)گزارش شده است.آگاهی از منابع غذایی آهن و اهمیت مصرف مکملهای تغذیه ای بخصوص در افراد آسیب پذیر و عمل به آنها در پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن بسیار ضروری (است(حاجبی،محمدحسین, 1373)

برنامه آهن‌یاری در مدارس دخترانه ، 16 هفته در سال و هر هفته یک قرص آهن در حال اجراست.پیامدهای زیان‌بار کم‌خونی فقر آهن از جمله افزایش مرگ و میر مادران به هنگام زایمان، افزایش ابتلا به بیماری‌ها، کاهش ضریب هوشی و قدرت یادگیری، اختلال در رشد جسمی و نهایتاً کاهش توانمندی‌های ذهنی و جسمی، روند توسعه کشورها را به مخاطره می‌اندازد.

 از این رو یکی از برنامه‌های مهم در بهبود تغذیه جوامع، آهن‌یاری گروه‌های در معرض خطر کم‌خونی فقر آهن است.سازمان جهانی بهداشت، به کارگیری ترکیبی از چهار استراتژی شامل آهن‌یاری، آموزش تغذیه، غنی‌سازی مواد غذایی و کنترل بیماری‌های عفونی و انگلی را توصیه کرده است.در کشور ما هم برنامه آهن‌یاری چند سالی است که آغاز شده و گسترش یافته است دختران امروز مادران فردا و کلید سلامتی نسل کنونی و آینده می باشند. تمام مطالعات انجام شده نشان داده است که بسیاری از مشکلات دوران بارداری و تولد نوزادان نارس ارتباط مستقیم با وضع تغذیه مادر در زمان قبل از بارداری و سنین قبل از ازدواج دارد.(فروزانی،, 1377)

بطور کلی، دخترانی که زندگی خود را با تغذیه ناکافی در دوران کودکی همراه با بیماری شروع می کرده و به دوره نوجوانی پا می گذارند، از یک طرف به علت کمبودهای تغذیه ای با کاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، افزایش ابتلاء به بیماریها و کاهش توانمندی ذهنی و جسمی مواجه هستند و از سوی دیگر، پس از ازدواج نمی توانند دوران بارداری و شیردهی خوبی داشته باشند. (شیخ الاسلام ، ربابه ،1390)

فهرست

چکیده : 4

مقدمه : 5

توصیف وضعیت موجود وبیان مسئله. 6

بیان مسئله. 7

تعریف واژگان. 7

ترغیب.. 8

قرص آهن: 8

شواهد1. 9

یافته های علمی.. 10

هدف کلی: 10

اهداف اختصاصی: 10

استراتژی ها: 10

نوجوانان باید برای پیشگیری از کم خونی فقر آهن به توصیه های ذیل عمل کنند: 13

پیشینه تحقیق : 15

تجزیه وتحلیل. 16

ارائه راه حل های موقت.. 17

انتخاب واجرای راه حل. 19

شواهد 2. 19

ارزیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار آن. 20

پیشنهادات.. 20

منابع ومآخذ : 21

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی  برای دانش آموزان جذاب کنم

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 37 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده  

باتوجه به اهمیّت  وضرورتی که شناخت خودرو در زندگی دارد به عنوان دبیر حرفه وفن کسی که باید در دانش آموزان این انگیزه رابوجود آورد که آنها توانائی هائی دارند که باید ره گشای زندگی آینده آنان باشد، برخودم لازم دیدم که به دنبال راههای جذابیّت ،درک بیشتر این بخش وبخشهای شبیه  آن درکلاس وفوائد آن  در زندگی باشم.

کلمات کلیدی :

حرفه و فن،خودرو،جذابیت

مقدمه:

آنچه یک دیدن کند ادراک آن               سالها نتوان نمودن بابیان

وسایل کمک آموزشی از حیث این که تئوری و عمل را هماهنگ می کند جایگاه ویژه ای دارد.استفاده از وسایل کمک آموزشی توسط معلم در جریان تدریس،باعث می شود که مطالب مطرح شده در ساخت شناختی دانش آموزان جا بگیردو دانش آموز به یادگیری معنی دار نائل شود.متاسفانه استفاده منظم و اصولی از وسایل کمک آموزشی تحت هر عنوان در مدرسه به بوته فراموشی سپرده می شود و اغلب عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی را از طریق کمبود وقت و نبود وسایل توجیه می کنند.استفاده از وسایل کمک آموزشی باعث تحرک و پویایی در نظام آموزشی می شود. (قهرمانی ،جعفر (1383) : تأثیر وسایل کمک آموزشی در تدریس ویادگیری , ماهنامه پیوند , شماره 295-294انتشارات انجمن اولیاء ومربیان)

تحقیقاتی که تا به حال به عمل آمده است نشان می دهد که از طریق تدریس معمولی تنها30  %مطالب از مطالب مورد تدریس یاد گرفته می شود در حالی که اگر یادگیری با استفاده صحیح از وسایل ارتباطی به عمل آید میزان یادگیری افراد را تا  75  % بالا می برد .        

تحقیقات نشان داده است که 75%یادگیری ها از طریق بینایی 13% شنوایی 6% لامسه 3% بویایی 3% چشایی صورت می گیردوضروری است که به این امر توجه لازم معطوف گردد همچنین از دیدگاه روانشناسی استفاده از وسایل آموزشی نوعی رغبت وعلاقه در دانش آموزان جهت یادگیری صحیح واصولی به وجود می آورد بنابراین ضروری است که در جهت استفاده بیشتر وبهینه از وسایل کمک آموزشی راه حل ها وطرق مفیدی را که برپایه علمی باشد وبراساس تحقیقات علمی صورت گرفته باشد ارائه داد. (سیف علی اکبر- روانشناسی پرورشی- انتشارات آگاه- چاپ سوم 1379)

استفاده بهینه ازفناوری آموزشی در جریان تدریس به سبب فعال کردن حواس فراگیران امرآموزش را واقعی ترکرده ، ضمن غنی کردن کیفیت تدریس ویادگیری، کارایی تعلیم وتربیت را ارتقا می بخشد (پیری ، 1382،ص 43)

 کلاس‌های درس در یک دسته‌بندی کلی یا شاداب، جذاب و مخاطب‌گستر، یا کسل‌کننده، خمود و مخاطب‌گریز و یا معمولی و عادی است. کلاس درسی که در آن به مؤلفه‌های جذابیت عطف توجهی نشان داده نمی‌شود با گذشت زمان ممکن است کم‌کم سستی و کسل‌کنندگی در آن به چشم آید که گسست ارتباط بین استاد و فراگیر از روشن‌ترین پیامدهای ناگوار آن خواهد بود و نتایج آموزش را عقیم و بی‌اثر می‌سازد.

به نظر می رسد جذابیت کلاس بر چند رکن و پایه استوار است: الف- معلم ب- متن و محتوای  درس ج- فضای کلاس.

معلم یکی از ارکان اساسی آموزش و پرورش است و بدون در نظر گرفتن نقش او، نقش سازنده‌ای را نمی‌توان برای تعلیم و تربیت منظور نمود. معلم نه تنها متخصص مسایل آموزشی، بلکه راهنما و سرمشق فراگیران، مشاور و مشفق آنان و دوست و مشکل‌گشای دانش‌پژوهان است و این همه کارکرد با عنایت به نقش و جایگاه ممتازی است که او در تعلیم و تربیت داراست

- متن آموزشی یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های آموزشی است که همواره با فراگیر همنشین و در ارتباط است.

- کلاس درس یک فضای معنوی و آموزشی دارد و یک فضای مادی و فیزیکی. مقصود از فضای معنوی و آموزشی فضای متأثر از معلم و دانش آموز است که می‌تواند باز، منعطف، منطقی و با تفاهم باشد و یا بسته، قانونی، خشک و سرشار از یک سونگری و تعارض. فی‌المثل در کلاس درسی که معلم اجازه پرسش را به دانش آموز  نمی‌دهد، یا سخن رقیب در آن با طعن و توهین نقد و نقل می‌شود و یا معلم تنها خواست خود را بر دانش آموزان تحمیل می‌نماید و از مشورت با فراگیر و حرمت به جایگاه او طفره می‌رود، چنین کلاسی بسته و غیرمنطقی جلوه خواهد کرد و آثار و فواید درخشانی از آن حاصل نخواهد شد. اما فضای فیزیکی کلاس عبارت از محدوده کلاس، موقعیت جغرافیایی، صندلی و نیمکت، رنگ و تمیزی، تابلو و وسایل گرمایشی و سرمایشی، فرسودگی بنا یا نو بودن و اموری از این دست است که در جذابیت تأثیرگذار است. معمولاً کلاس‌های کهنه و قریب‌التخریب، با نیمکت‌های شکسته و قدیمی و در موقعیت عبور و مرور دانش آموزان (مثل کلاس‌های کنار پله) با جذابیت ناسازگار است و برای دانش آموز محیطی خوشایند نمی‌باشد. (علی پور مشکانی مهران- آیین تدریس و روش کلاس داری- انتشارات پارسایان- چاپ اول 1381) 

 

فهرست مطالب

 

چکیده 3

 

کلمات کلیدی : 3

 

مقدمه: 4

 

توصیف وضعبت موجود: 7

 

بیان مسائل: 8

 

فرضیه: 8

 

شواهد(1) 9

 

توضیح تعاریف وواژگان: 9

 

ابزارهای اطلاعاتی: 9

 

یافته های علمی: 10

 

- ویژگی های وسایل کمک آموزشی.. 15

 

- فواید استفاده ازوسایل کمک آموزشی : 16

 

-نقش مواد و وسایل کمک آموزشی در تدریس... 17

 

-مزایای استفاده از وسایل کمک آموزشی.. 18

 

عمده ترین دلایل و موانع  عدم کاربرد معلمان از وسایل کمک آموزشی درکلاسهای درس... 20

 

وضعیت اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ،تحصیلات والدین: 21

 

تاثیروضعیت مالی والدین دریادگیری کودکان. 22

 

نتیجه‌: 25

 

پیشینه تحقیق: 28

 

تحلیل وتفسیر داده ها 28

 

الگوی شش پرسش: 29

 

ارائه راه حل موقت : 29

 

اجرای راه حل: 30

 

شروع تدریس: 30

 

شواهد(2) ابزارهای اطلاعاتی: 31

 

گرد آوری اطلاعات: 31

 

ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار: 32

 

راهکارها وپیشنهادات : 34

 

منابع. 35

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود اقدام پژوهی چـگونه توانستم روابط اجتــماعی را در بین دانش آموزان مدرسه تقویت کنم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 26 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

  چکیده

امروز، در نقاط مختلف دنیا، افراد زیادی از اختلالات اجتماعی رنج می‌برند و بیماری‌هایی چون افسردگی، اضطراب، پرخاشگری همچون بیماری سرماخوردگی روز به روز شایع‌تر گشته، سلامت اجتماعی افراد را به خطر افکنده است. اختلالات اجتماعی فرصت زندگی مفید و سالم را از افراد گرفته و عملکردهای رفتاری آنان را دگرگون ساخته و زندگی را چون کلافی سردرگم ساخته است و افراد معنی زندگی را به درستی درک نمی‌کنند. ازآنجا که هر معلولی از علتی نشأت می‌گیرد پس عدم سلامت اجتماعی نیز دارای علت یا عللی می‌باشد و از طرفی پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. نتایج این تحقیق گویای این مطلب است که:

1-  بین سن دانش‌آموز و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود دارد.

2-   بین شغل والدین و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود ندارد.

3-  بین تحصیلات والدین و پرخاشگری فرزندان همبستگی معنی‌داری وجود ندارد.

4- همچنین بین سن والدین و پرخاشگری فرزندان، بین جمعیت خانواده و افسردگی  

     فرزندان و بین فقدان والدین و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود ندارد.

5- بین موقعیت تحصیلی دانش‌آموز و پرخاشگری رابطه معنی‌داری وجود دارد.

 

فهرست مطالب

 

چکیده 6

 

توصیف وضع موجود. 7

 

گردآوری اطلاعات( شواهد1) 7

 

یافته های علمی: 9

 

عوامل دخیل در شکل گیری ارتباط: 9

 

موانع ارتباط: 10

 

رشد اجتماعی نوجوان: 11

 

وی‍‍ژگی های نوجوانی که به قدر کافی از محبت بهره مند بوده است: 11

 

ویژگی های نوجوانی که از محبت محروم بوده : 12

 

علل عدم تعامل یافتگی نوجوان: 12

 

محیط های نا مساعد خانوادگی: 13

 

پیشینه: 15

 

1-بررسی رابطه کژ رفتاری های اخلاقی-اجتماعی.. 15

 

محقق : سیامک مهابادی.. 15

 

خلاصه  یا فته ها ی پیشینه: 15

 

نتایج ویافته های این تحقیق به شرح ذیل می باشد : 16

 

پیشنهادها : 17

 

نتایج تحقیق : 25

 

پیشنهادات : 26

 

منابع. 28

جهت دانلود کلیک کنید


  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود اقدام پژوهی چگونه در درس انشا ء دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 14 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

((چکیده))

ضعف وکم کاری که دانش آموزان درساعت انشا ونگارش ازخود نشان می دادند مرابرآنداشت که این مسئله رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش و وبررسی قرار دهم واین کلاس ها رااز یک نواختی خارج سازم.

همین امر باعث شده دست به تحقیق وتنحص دامنه داری بزنم به همین خاطر برای شروع به صاحبان اصلی  این درس که همان فراگیران می باشند ؛رجوع نمودم که با جوابهای خود کلید خیلی ازسوالهای من شدند،سعی کردم که ازنظرات دیگر همکارانم نیز بهره بگیرم.که بامساعدت مدیرآموزشگاه مقدور شد.

همچنین طرح خودرا درانجمن اولیا ومربیان آموزشگاه ودرگروههای آموزشی منطقه نیز مطرح نمودم.

که درآن جا چندتن ازهمکاران همراه وهم گام من شدند وقبول نمودند که مرایاریدهند تاشیوه های مختلف تدریس انشا رابه اجرا درآوردیم.

نتایج حاصله بسیار مطلوب وحتی دربرخی موارد فراتر ازانتظار من بود وبعداز اجرا تاثیر شگرفی درکلاس های انشا به جا گذاشت.

 

فهرست مطالب

 

((چکیده)) 3

مقدمه:توصیف وضعیت موجود. 4

گردآوری اطلاعات (شواهد1) 5

چرا دانش آموزان اشتیاق زیادی نسبت به درس انشا ندارند؟. 5

تجزیه وتحلیل اطلاعات.. 6

خلاصه ی یافته های اولیه. 6

چند نکته درباره ی نگارش... 7

اصول ومبانی انشا 7

انواع انشا 8

معیارهای ارزشیابی.. 9

راههای پیشنهادی برای انشا نویسی.. 9

چگونگی اجرای راه جدید. 10

گردآوری اطلاعات (شواهد2) 10

نتایج کار به شرح ذیل است: 11

جدیدنظر درروشهای انجام گرفته واعتبار بخشی به آن. 11

نتایج. 12

نتیجه گیری.. 13

فهرست منابع. 14

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموز فاطمه را حل کنم.

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 18 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

    تفاوت عمده ی همه ی مکتب های مادی با ادیان الهی در نوع نگرش آنها به انسان و ابعاد وجودی اوست. و هر کدام از آنها برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس برداشت خود از ماهیت انسان طراحی می کنند. وقتی انسان را موجودی فراتر از جسم و ماده بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که انسان نه تنها اشرف مخلوقات بلکه هدف و غایت کل هستی بر محور انسان می چرخد تا انسان به کمال برسد، بررسی مسائل او دیگر تنها در بعد مادیات نیست.

فلسفه آموزش و پرورش نیز تربیت و هدایت انسان است. به عبارت دیگر وظیفه اصلی نظام تربیتی ایجاد زمینه ی مناسب برای توسعه انسانی است. چرا که انسان محور توسعه است. انسان توسعه یافته باید از لحاظ جسمانی سالم و از نظر روحی و روانی وضعیت مطلوبی داشته باشد.

متن اقدام پژوهی زیر مربوط به یک نفر از دانش آموزان یتیم است که محرومیت او از نعمت پدر موجب افسردگی در او شده و علاوه بر آنکه وضعیت روحی او تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته وضعیت درسی و ایجاد رابطه با کلاس، معلم و مدرسه را نیز در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داده است. لذا از نظر پژوهشی قابل تأمل و بررسی است. در جریان بررسی و پیگیری این مشکل پس از تشخیص مسئله تلاش شده است ضمن استفاده از کتاب های مرتبط با موضوع استفاده از نظر همکاران و کادر آموزشی، تربیتی و پرورشی مدرسه و همچنین درگیر کردن دانش آموز مورد نظر با فعالیت گروهی و فردی و با اجرای طرح هایی به حل مسئله پرداخته شود.

 مقدمه

افسردگی یک اختلال شایع است بر خلاف تصور افراد که اغلب خود را سالم تلقی می کنند هر یک به نحوی از اختلالات روانی رنج می برند و جوانان در وضعیت حادتری قرار دارند.

یکی از مسائل محدوده ی تدریس وجود دانش آموزانی است که بنا به دلایل گوناگون از نظر درسی دارای افت بسیار شده و دچار مشکلاتی می باشند. بخشی از تدریس هر معلم خواسته یا ناخواسته مربوط به نکات اخلاقی است. معلم می تواند آموخته های خود را جهت ترکیب نمودن و آنها را در مسیر رضایت دانش آموزان قرار دهد و این بستگی به میزان خلقیات ذاتی و اکتشافی او دارد.[1] به هر حال پیش از دانش آموز معلم باید حکمت و فلسفه و نارسائی های زندگی را بداند و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم آنها را به فراگیران خود منتقل کند چنانکه پیامبران علاوه بر شناساندن معروف و منکر خود نیز در همه حال مجری آن بودند و این دو از شئونات پیامبران است.[2]

 

فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 4

توصیف وضعیت موجود، تشخیص مسئله. 5

گردآوری اطلاعات (شواهد1) 6

مشاهده 7

صحبت خصوصی.. 7

وضعیت خانوادگی.. 8

نظر همکاران. 8

ارتباط با خانواده 8

تجزیه و تحلیل داده ها 9

انتخاب راه حل موقتی.. 10

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 11

گردآوری اطلاعات و شواهد2. 14

ارزشیابی تأثیر اقدامات جدید و ارزیابی آنها 15

تجدید نظر و دادن گزارش... 15

پیشنهادها 16

منابع. 17

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰

 دانلود اقدام پژوهی چگونه توانم مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی را برطرف کنم؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 12 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه:

جغرافیا یک دانش است که ما را با محیط پیرامون خود آشنا می کند.

جغرافی از دو کلمه Geo,Graphusگرفته شده وبه معنای شناسایی محیطی که در آن زندگی می کنیم است.

علم جغرافیا از علوم اجتماعی است که تمرکز اصلی آن بر روی پراکندگی مکانی است و باید محیط زندگی خود را بهتر بشناسیم که جغرافی سال اول راهنمایی مارا با محیط آب وهوایی که در آن زندگی می کنیم ودیگر مناطق آب وهوایی کشورمان آشنا می کند.

موضوع یا عنوان مشکل:

چگونه می توانم مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی را برطرف کنم؟

بیان مسئله (توصیف وضع موجود)

اینجانب مستانه بابایی دبیر علوم اجتماعی مدرسه راهنمایی حدیث واقع در شهرستان خرم آباد؛منطقه اسپستان هر سال هنگام تدریس درس جغرافیا پایه اول راهنمایی که در باره موقعیت ایران در جهان ومنطقه ومبحث اصلی آن  نوع آب وهوای ایران و آشنا شدن با سه ناحیه آب وهوایی کشور است.متوجه مشکل یاد گیری دانش آموزان در این پایه بودم وامسال وضعیت بدتر از سالهای گذشته بود؟

با توجه به اینکه مهم ترین مسئله در آموزش این درس تشخیص آب وهوای سه ناحیه با خصوصیات جداگانه است بعد از تدریس فصل اول وبا توجه به اینکه استان ما (لرستان)در ناحیه آب وهوای کوهستانی قرار دارد درشروع تدریس این ناحیه متوجه شدم دانش آموزانم مطالب را خوب یاد نمی گیرند ومطالب را  طوطی وارحفظ می کنند وهنگام پرسش جواب های ناقص ویا اشتباه می دهند.

 

به همین علط تصمیم گرفتم که مشکل را حل کنم به صورتی که دانش آموزانم به سطح آموزشی مورد انتظار برسند ومهارت لازم را همراه با توانایی یاد گیری کسب کنند.

فهرست مطالب

مقدمه: 3

موضوع یا عنوان مشکل: 3

بیان مسئله (توصیف وضع موجود) 3

گرد آوری اطلاعات (شواهد1) 4

تجزیه وتحلیل داده ها وشواهد 1. 5

اجرای راه حل های جدید ونظارت بر آن. 7

7-گرد آوری شواهد 2. 9

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید. 9

حرف آخر: 10

پیوست ها 11

منابع و ماخذ. 12

جهت دانلود کلیک کنید


  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰


 دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان پایه هفتم را به درس ریاضی علاقه مند کنم  ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 30 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

یکی از درس‌هایی که در هر برنامه درسی دوره متوسطه مورد توجه خاص قرار می‌گیرد و همواره جایگاه مهمی برای آن قائل شده است، درس‌های مختلف ریاضی بوده است. طی سال‌های اخیر و با توجه به ناکارآمدی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های آموزش ریاضی در ایران، مدیران، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران آموزشی، دائماً در فکر طراحی و اجرای برنامه‌ای جدید، جامع و فراگیر بوده‌اند تا شاید این مشکل تا حدودی مرتفع شود اما با بررسیِ روند تغییر برنامه‌ها و کتاب‌های درسی، مشاهده می‌شود که تغییراتِ شتاب‌زده، گاهی باعث ایجاد فراز و فرود‌ها و ناهمگونی‌هایی در تصمیم‌گیری‌های برنامه‌ای شده است. در حقیقت، اِعمال این تغییرات، نه تنها مشکلات برنامه‌های پیشین را مرتفع نکرد، بلکه می‌تواند موجب مشکلات پیش‌بینی نشده دیگری شود. این مهم، می‌تواند موضوع بررسی موشکافانه‌تری باشد.

در دوره‌های مختلف، رویکردهای گوناگونی به آموزش شده و اهداف آموزشی مختلفی تدوین‌شده است و در بیشتر برنامه‌های درسی، بر اهمیت مباحث ریاضی تأکید می‌شود. اهدافی که به ضرورت گنجاندن ریاضی در برنامه درسی اشاره دارد، مسئولیت برنامه‌ریزان آموزشی را برای تدوین سرفصل‌های متناسب با نیازهای جامعه، سنگین‌تر می‌کند. در حوزه یادگیری سند برنامه درسی ملّی (1391)، بر ضرورت پرداختن به این امر و پذیرش مسئولیت آن، تأکید شده است:

ریاضیات و کاربردهای آن بخشی از زندگی روزانه و در جهت حل مشکلات زندگی در حوزه‌های مختلف به شمار می‌آید که دارای کاربردهای وسیع در فعالیت‌های متفاوت انسانی است. ریاضیات، موجب تربیت افرادی خواهد شد که در برخورد با مسائل بتوانند به‌طور منطقی استدلال کنند، قدرت تجزیه و انتزاع داشته باشند و درباره پدیده‌های پیرامونی تئوری‌های جامع بسازند. وجه مهم ریاضی توانمندسازی انسان برای توصیف دقیق موقعیت‌های پیچیده، پیش‌بینی و کنترل وضعیت‌های ممکن مادی طبیعی، اقتصادی، اجتماعی است؛ بنابراین، توانایی به‌کارگیری ریاضی در حل مسائل روزمره و انتزاعی، از اهداف اساسی آموزش ریاضی می‌باشد (نگاشت سوم سند برنامه درسی ملی، 1391؛ ص. 33).

مقدمه

هنگامی که دانش آموز کاربرد علم ریاضی را در زندگی خود درک کند به یادگیری آن علاقه بیشتری نشان خواهد داد. بنابراین دبیر باید این درس را با شیوه مناسبی تدریس کند. رابطه ریاضی در درس های دیگر باید مشخص شود و به دانش آموزان آموخت که در بیشتر درس ها می توان از این علم بهره برد.وی خاطر نشان می کند: نباید ریاضی را فقط در اعداد و ارقام خلاصه کرد؛ اگر دانش آموزان خودشان به قانون ریاضی برسند و آن را کشف کنند، یادگیری شان عمیق تر می شود، بنابراین بهتر است دبیر بیشتر به شکل یک راهنما در کنار دانش آموزان باشد، نه این که فقط به عنوان متکلم وحده در مقابل آن ها قرار بگیرد دانش آموزان به دلیل هم سن و سال بودن، زبان یکدیگر را بهتر می فهمند و دبیر ریاضی باید از دانش آموزان قوی تر که مطلب را زودتر فرا گرفته اند برای ارائه مطلب به دانش آموزان دیگر کمک بگیرد.

همچنین دبیران میتوانند از دانش آموزان داوطلب بخواهند که یکی ازدرس های ریاضی را به صورت کنفرانس توضیح دهد و او را به روش های گوناگون تشویق کنند آن وقت دبیران میتوانند اثرات مثبت این روش را ببینند.

ریاضی از جمله درس هایی است که به نظم و طبقه بندی اطلاعات دانش آموزان کمک زیادی می کند و قوه نقد، انتقاد، خلاقیت و حس کنجکاوی آن ها را افزایش می دهد یکی از ابزارهای قوی برای تربیت تفکر و استدلال دانش آموزان، تدریس ریاضی است که به اعتقاد بسیاری از دبیران، این درس تغذیه کننده اصلی علوم دیگر است. پایه فناوری و صنعت، ریاضی است، ضمن این که موفق بودن دانش آموزان در این درس زمینه موفقیت آن ها را در علوم دیگر فراهم خواهد کرد.با آموزش مناسب ریاضی به دانش آموزان می توان توانایی آن ها را برای زندگی در جهان امروز که به فناوری و رایانه مجهز است،افزایش داد.

این درس پایه علوم دیگر است و در درس های دیگر تأثیر می گذارد به طوری که مشاهده می شود حتی در المپیاد ادبی، دانش آموزانی که توانایی بیشتری در ریاضی دارند از موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

  فهرست مطالب    

چکیده  1

مقدمه   2

بیان مسئله  3

توصیف وضع موجود  4

گرد آوری شواهد یک   6

گرد آوری داده ها  7

گرد آوری داده ها جهت راه حل   7

ادبیات موضوع   9

اهداف تحقیق 11

انتخاب راه حل  14

اعتبار بخشی به راه حل ها 15

گرد آوری شواهد دو 16

نتیجه گیری  18

پیشنهادات19

منابع و ماخذ  25


جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی
  • ۰
  • ۰


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 31 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده :

هدف این پژوهش بهبود وضعیت  یادگیری درس ادبیات  دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است .

. در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت  (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله  روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و  نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .

 مقدمه

درس ادبیات فارسی یکی از مهم ترین دروس دانش آموزان در طی دوران تدریس آن ها می باشد . این درس برای بعضی از دانش آموزان به دلیل داشتن لغاتی فراتر از دانش آن ها و معانی پیچیده و اشعاری که درک آن ها در بعضی موارد سخت و دست نیافتنی برای آن هاست ، از محبوبیت کمی برخوردار است.

تدریس واقعی ,آموزش نحوه یادگیری است تا دانش آموزان مطالب درس را بهتر جذب ,ضبط ,هضم و پالایش دهند. اگر معلم چیزی را تدریس کند و تغییری رخ ندهد ,یادگیری اتفاق نیفتاده است . تعلیم دادن نه تنها یک شایستگی است بلکه یک مهارت است . از این رو تعلیم دهنده باید در کار خود مجرب و متخصص باشد . معلمی هنرمند است که این شایستگی و مهرت را به نمایش می گذارد .(دوج,۱۳۸۵)

بررسی وضع موجود:

در سومین روز از آغاز سال تحصیلی با شوق و علاقه خاصی که به یاددهی یادگیری داشتم وارد کلاس شدم.  بعد ازمعرفی خود و  آشنایی دانش آموزان ,توضیحاتی در خصوص درس ادبیات و  روش کار کلاس ارائه دادم. سپس شروع به تدریس کردم . انتظار داشتم دانش آموزان نیز به امر یاددهی- یادگیری علاقه ای نشان دهند اما اینگونه نبود. سعی کردم با ارائه پرسش هایی در حین تدریس , دانش آموزان را به مبحث درسی نزدیک تر کنم . اما کسی مشارکت  فعالی در کلاس نداشت . اکثر دانش آموزان علاقه و انگیزه ای به درس نشان نمی دادند. علت را از آنها جویا شدم اما جواب قانع کننده ای  هم نداد . با برقراری ارتباط بیشتر, شروع به پاسخ گویی کردند و گفتند که” ما علاقه ای به این درس نداریم . هر جمله کتاب ,چندین سوال دارد . مباحث آن حفظ کردنی است  و ما قادر به حفظ آنها نیستیم, مطالب آن سنگین است , حوصله خواندن آنرا نداریم و ”.به هر نحوی  که بود کلاس را جمع و جور کرده و چند صفحه ای درس دادم و در نهایت فرصتی برای مرور مباحث تدریس شده داده و از تعدادی هم پرسش کلاسی کردم اما وضعیت رضایت بخشی نداشتند .  در جلسه بعدی نیز دانش آموزان علاقه ای به درس نشان ندادند . دانش آموزان این کلاس از نظر اخلاقی و انضباطی نیز  بسیار مشکل دار بودند به نحوی که نه تنها تحمل کلاس برای تمامی معلمان مشکل بود , حتی کنترل آنها برای معاونین مدرسه نیز سخت بود. آنها در کلاس درس نیز,  رفتارهای متفاوتی داشتند عده ای از آنها در کلاس مشارکت نداشتند, عده ای با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران می شدند, عده ای هم در کلاس حضور ذهن نداشتند و برخی هم در کلاس , به درس گوش نمی دادند.

 

فهرست مطالب         

چکیده : 3

مقدمه 4

بررسی وضع موجود: 5

بیان مسئله 6

جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱) 7

پیشینه تحقیق: 8

تدریس : 8

مفهوم خلاقیت : 9

فرایند خلاقیت : 9

آموزش پرورش و خلاقیت : 10

دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان. 17

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱: 20

تقاضاها: 20

پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم : 20

انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی): 22

اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن : 23

برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان: 23

شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند : 23

شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند : 24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند : 24

شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند : 24

مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس : 25

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲) 26

نتیجه گیری : 27

منابع : 29

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • اقدام پژوهی